Am ales să scriu acest articol la persoana întâi deoarece ilustrează perfect relația navigator – pacient/ aparținător.
Ce facem noi, navigatorii?
Traducem boala pentru un pacient nou diagnosticat sau ajutăm un pacient care consideră ca nu mai are alternative. Noi suntem cumva o interfață între medic și pacient, între pacient și aparatul birocratic.
Îmi aduc aminte cum îi explicam unui blogger motivația din spatele activității de navigator și anume că un pacient diagnosticat cu o boală oncologică umblă cu sacul de hârtii după el din cabinet în cabinet deoarece nu avem un registru unic al pacienților. Are oncologul la un spital din Cluj, face radioterapie la altul, operația la al treilea și paliația acasă, pe undeva pe la Baia Mare.
Unii dintre noi au apărut pentru că au trecut prin experiența bolii și li s-a părut normal să împărtășească din experiența lor, alții ne-am format activând în diferite organizații naționale sau europene. Și, uite așa, încercăm sa găsim răspunsuri la toate întrebările pacienților. Dar nu facem singuri, ne consultam cu medici de diferite specialități, cu nutriționiști, cu psihologi. Adică cu toți cei care contează în gestionarea bolii.
Am decis să fac tranziția de la voluntariat la antreprenoriat deoarece sunt la nivelul la care pot să integrez orice nevoie a pacientului oncologic/ aparținătorului pentru patologiile oncologice în care sunt specializată. Jobul de navigator de pacienți poate părea relativ nou, dar am o experiență de peste 7 ani în domeniu.
Dacă am putea povesti la o cafea despre nașterea și creșterea afacerii tale ce ai vrea să îmi povestești?
Că este o afacere apărută din pasiune. Și care ajuta oamenii. Ce încerc să fac? Să câștig timp pentru persoanele cu o boala oncologică. Să fiu "busola" lor printr-un sistem extrem de birocratic. Și în condițiile actualei pandemii, situația s-a înrăutățit.Cum vezi omul din spatele afacerii? Cum ar trebui sa fie el?
Cred că în primul rând să-i placă ceea ce face. Să aibă capacitatea de a se repoziționa și de a se reinventa de câte ori este necesar. Să înțeleagă piață și nevoile clienților și dacă este posibil, să le anticipeze. Într-o lume perfectă, mi-ar fi plăcut să discutam despre intraprenori. Dar este puțin cam prematur pentru România.Știm că viața de antreprenoare și cea de familie este plină de suișuri și coborâșuri. Ce sfat ai da unei tinere antreprenor la început de drum?
Aș învață să spun mai des nu. Dar nu cred că este timpul pierdut.Ce îți sugerează ție hashtagul #LunaRoz?
Că doar în aceasta lună ne aducem aminte că 1 din 8 femei este diagnosticată cu cancer la sân. Că nu există program național de screening și nevoia de informare și educare în acest domeniu este imensă. Și că ar trebui ca fiecare lună să fie #LunaRoz.Mai multe despre mine
Nu am o afacere adaugată