
Joyful Management este un butic de management colaborativ prin Sociocrație 3.0 pentru organizații non-conformiste și lucrează mai ales cu liderii din agențiile creative și echipele lor.
Adrian Miu și Adelina Pavelescu au pornit motoarele colaborării sănătoase în martie 2024, când și-au propus să transforme modul în care se face management în organizații și să pună mai mult focus pe oameni și puterea lui împreună, cu ajutorul Sociocrației 3.0.
Ești freelancer, solopreneur sau antreprenor și ce "magie" te-a ajutat să ai încredere să mergi pe acest drum?
Cred că duoprenor e cuvântul potrivit în momentul ăsta. Suntem 2 oameni în echipă încă de la început, dar plănuim în viitor să ne mărim echipa. Și cred că ce a ajutat la încredere a fost fix asta: că nu am fost singură.Mi-a fost foarte dificil la început, că rolul meu e de comunicator al acestui proiect antreprenorial, însă toată formarea și experiența în Sociocrație 3.0 era la partenerul meu, pe care mi-aș fi dorit să-l iau cu mine la toate evenimentele de networking la care mergeam.
Dar faptul că eram amândoi și am putut învăța în ritm alert tot ce nu știam, mi-a dat încrederea să ies în lume cu mult curaj la purtător și să spun povestea Joyful Management.
Pentru că ce am învățat mai ales în toată această perioadă, a fost că ceea ce facem are un potențial imens de a aduce mai multă bucurie în organizații.
Cum măsori starea de sănătate a afacerii tale și ce faci pentru ca afacerea ta să fie sănătoasă și prosperă?
În acest moment știu că afacerea asta e sănătoasă dacă ne ducem resursele pe care le avem, încă puține, exact acolo unde pot aduce cel mai mare impact. De când am început acest proiect am tot testat și experimentat și am învățat împreună la fiecare pas.Nu avem niște KPI clasici, dar dacă ar fi să pun un număr în măsurătoarea asta, mă uit la câte insights am reușit să strângem și la schimbările mici la nivel strategic care ne-au adus unde suntem azi. Încă e un business la început și descoperim lucruri noi în fiecare zi. Însă tocmai de aici cred că vine sănătatea.
În capacitatea de a înțelege și de a ne adapta la contexte, ca să putem pune energie exact acolo unde e cea mai mare nevoie.
Dacă am putea povesti la o cafea despre nașterea și creșterea afacerii tale ce ai vrea să îmi povestești?
Am știut dinainte să-i găsim un nume că vrem să facem cumva ca oamenii să meargă cu bucurie la muncă. Filosofia noastră e că dacă ce facem nu e distractiv, nu e nici sustenabil.Tot de la început am știut că vom folosi Sociocrația 3.0 în tot ce facem, de la cum ne organizăm și colaborăm noi doi și cine va mai veni în echipă, la ce vom duce în echipele cu care vom lucra.
Am venit apoi cu numele de Joyful Management, pentru că am vrut să fie clar că ce ne dorim să aducem în lumea asta a organizațiilor, de multe ori încrâncenată, e bucuria ca stare de a fi.
Ușor ușor am tot testat și schimbat strategia de produs, strategia de promovare, dar și avatarul de client ideal. Dacă la început știam doar că vrem să lucrăm cu IMM-uri, pe măsură ce am tot interacționat cu diverse echipe ne-am rafinat acest avatar de client ideal și am ajuns la concluzia că cel mai bine ceea ce facem noi se potrivește agențiilor creative non-conformiste, care înțeleg că business-urile se fac cu oameni, iar rezultatele și performanța sunt o consecință firească a modului în care ei colaborează. Iar recent am decis că vom lăsa lucrurile să curgă dintr-o energie așezată și că vom spune DA doar acelor proiecte care se potrivesc cu viziunea, misiunea și valorile noastre. Surprinzător, ăla a fost momentul când au început să vină cele mai multe oportunități către noi.
Cum vezi omul din spatele afacerii? Cum ar trebui sa fie el?
Conștient de sine mai ales. Și deschis la învățare. Din punctul meu de vedere, omul sfințește locul, iar liderii sunt cei care dau tonul a tot ce se întâmplă în business, vrem sau nu să acceptăm asta.Felul în care ne alegem colaborările și oamenii din echipă, clienții, felul în care ei lucrează împreună, felul în care alegem să ne petrecem timpul în business-ul nostru, toate se reflectă în sănătatea business-ului și construiesc imaginea de ansamblu.
Cred că omul din spatele business-ului ar trebui să fie așezat, să aloce timp mai ales pentru ce înseamnă cultură cu intenție și strategie de creștere, să investească în dezvoltarea autonomiei oamenilor lui și să fie primul care respectă regulile.
Ai fost vreodată bolnavă? Cum ai administrat activitatea firmei atunci?
Da. La final de 2024, chiar înainte de Crăciun, am primit un cadou mai special. Un diagnostic oncologic care m-a întors cu susul în jos și a făcut totul foarte nepredictibil.O perioadă nu am mai putut lucra, am intrat într-o stare de căutare, de a înțelege ce-mi doresc, cum vreau să arate viața mea.
Asta a creat un pic de haos, pentru că partenerul meu nu știa dacă se mai poate baza pe mine, banii nu mai veneau, el era blocat, cu un picior în burnout și abia în septembrie, după ce am luat declarat un concediu mai lung, am reușit să mă întorc cu toate forțele.
Până atunci am fost foarte imprevizibilă, iar asta s-a simțit foarte tare în business. M-am implicat din 2 în 3, iar rezultatele bineînțeles că nu veneau, că nu aveau de unde.
Cât de importantă e prevenția și ce faci pentru sănătatea ta fizică și mintală?
Eu sunt genul care merge la doctor și când n-are nevoie, doar să mă asigur că totul e ok. Însă înainte de diagnostic nu prea aveam grijă de mine.Munceam prea mult, mâncam prost, nu făceam pauze, consumam alcool, fumam și nu făceam nici mișcare. Nu știu dacă am ratat ceva, dar înțelegi ideea. :))
Norocul meu a fost că am prins cancerul într-o fază destul de incipientă, ceea ce a ajutat, pentru că am avut răspuns complet la tratament.
Știm că viața de antreprenoare și cea de familie este plină de suișuri și coborâșuri. Ce sfat ai da unei tinere antreprenor la început de drum?
Să aibă grijă mai întâi de ea și de starea ei de bine, apoi de orice altceva sau altcineva. Și să-și asculte corpul și intuiția. De asemenea, să se înconjoare de oamenii potriviți și aibă încredere în puterea ei.Ce îți sugerează ție hashtagul #LunaRoz?
Aș putea spune că am dezvoltat o relație foarte specială cu această culoare. Chiar în timp ce scriu sunt la o conferință despre sănătatea femeii și port o cămașă roz, pentru că tocmai am facilitat mai devreme o activitate de community building pentru o comunitate de paciente onco.#LunaRoz înseamnă conștientizare, prevenție și comunitate.
Mai multe despre mine
Nu am o afacere adaugată