Seria de cărţi pentru copii şi adolescenţi Secretele unui puşi afacerist sunt probabil cele mai accesibile ca limbaj şi complete ca şi coţinut cărţi-manuale de finanţe, comerţ şi marketing pentru copii 10 – 14 ani, existente acum în România. Întâmplările amuzante, presărate cu uşoare ironii, sunt în fapt exemplificările şi explicaţiile termenilor economici. Cititorul împreună cu personajele principale construieşte afaceri profitabile, de la idee până la profit.
Într-o lume în care învăţăm despre bariere şi limitări, noi deschidem mintea spre lucruri noi, spre inovaţie. Şi le argumentăm copiilor să-şi găsească, să păstreze şi să-şi valorifice pasiunile. Să nu le fie teamă să fie altfel, să gândească şi să-şi pună întrebări.
Plecând de la dorinţa lui Ral de a deveni afacerist şi a lui Max de a deschide o galerie de artă online, însoţiţi de zâmbete pe tot parcursul lecturii, explicăm prin exemple concrete noţiuni de comerţ care ajută deopotrivă copii şi părinţi să înţeleagă lumea în care trăim. Adam vine cu concepte noi, despre parteneriat și francizǎ.
Întrebările sunt formulate împreună, cititor şi personaje, tot împreună sunt găsite şi răspunsuri. Poveştile afacerilor sunt construite prin observare, analiză, dezbatere, gândire critică, dezvoltând astfel abilităţi importante.
Copiii prind curaj să schimbe lucrurile numai dacă înţeleg DE CE şi CUM pot face asta.
Seria cuprinde 3 cărţi, Mere verzi şi roşii, Culoarea banilor, Sare și Piper. Scrise cu mult umor, sunt structurate ca orice dezvoltare de afacere. Sunt stabilite obiective, apar idei – unele mai valoroase, altele mai puţin, sunt gândite produse vandabile, este analizată competiţia, se calculează pretul corect, este stabilită distribuţia, apoi se definesc ofertele speciale şi promovarea. La final, desigur, cititorul măsoară profitul. Toate cărţile din serie conţin explicaţii ale multor termeni economici, financiari, de marketing. Și se ȋncheie cu bucuria generozitǎții – parte din câștig se duce spre cei care au mai mare nevoie.
