Sensestoria este “your trusted skincare curator”. Am observat de câțiva ani un trend în privința brandurilor noi, a producătorilor emergenți – cumpărătorii sunt interesați însă nu au încredere să le încerce și în final merg tot către brandurile pe care le știu și le consumă.
Așa că dându-ne seama că oamenii cumpără încredere în primul rând, am decis să facem selecție de producători, de branduri și de produse pe care să le testăm din toate punctele de vedere – proces de producție, certificări, materii prime, eficiență – și pe urmă să le propunem publicului larg.
Am început cu 2 branduri din Iordania, ce au produse pe bază de nămol sapropelic din Marea Moartă iar acum suntem pe punctul de a aduce câteva branduri recunoscute pentru eficiență din Ucraina și Turcia.
Dacă am putea povesti la o cafea despre nașterea și creșterea afacerii tale ce ai vrea să îmi povestești?
Ideea pentru Sensestoria s-a născut în 2009 când am locuit o perioadă în Siria. Eram fascinata de faptul că toate femeile pe care le întâlneam pe stradă aveau un ten perfect indiferent de vârstă. De la 20 la 90 de ani vedeam doar fețe care parcă erau prelucrate în Photoshop.Timid am început să le întreb ce produse cosmetice folosesc și toate îmi răspundeau că sunt cosmetice cu nămol din Marea Moarta produse în Iordania. Am ținut minte și 12 ani mai târziu, în timp ce eram în concediul de maternitate, am decis să pornesc business-ul.
Făcusem cursuri de skincare, de înțelegere a tenului, cumpăram eu însămi produse și branduri independente pe care le întâlneam în călătorii, le testam, discutam cu producătorii chiar dacă doar le nivel de end-consumer, le povesteam tuturor despre ele așa că decizia de a face acest lucru într-un cadru formal a venit natural.
Am pornit totul discutând cu peste 30 de producători de cosmetice din Iordania, am validat de la proces și facilitați de producție, teste de eficiență a ingredientelor, lista de ingrediente, la valori ca sustenabilitatea și rolul femeilor în organizațiile respective. Așa am ajuns să importam La Cure și Albatros.
Acum tocmai ne-am întors de la târgul de beauty de la Istanbul, unde am avut discuții cu alți 50 de producători din toată lumea și ne pregătim să adaugăm în portofoliu alte câteva branduri.
Cum vezi omul din spatele afacerii? Cum ar trebui sa fie el?
Răbdător și disciplinat. Eu am disciplina, cu răbdarea stau mai prost. Am background de 20 de ani în sales și marketing și sunt motivată de rezultate. Lecția pe care a trebuit să o învăț că antreprenor este că neavând departamente suport la început, rezultatele sunt inclusiv crearea de procese și proceduri care duc afacerea de la un nivel la altul, nu doar vânzările.Practic pe cartea de vizită a unui antreprenor ar fi mai potrivit să scrie "rezolvator de probleme" decât CEO sau Director General. În primele luni, uneori chiar primii ani, activitatea ta este să te ocupi de foarte multe aspecte operaționale, despre care, dacă vii din zona corporate, nici nu știai că exista, pentru că erau departamente întregi care se ocupau de ele.
De asta spun că e nevoie de multa răbdare cu tine însăți și cu ritmul de creștere - să știi să iți setezi obiective realiste ținând cont de întregul tău context, nu doar al business-ului. Ești în concediu de maternitate sau ai un copil mic care te solicita în timpul în care altădată stăteai liniștită și negociai contracte sau concepeai strategii - un astfel de context vine cu alte condiții de care trebuie să ții cont.
Ai fost vreodată bolnavă? Cum ai administrat activitatea firmei atunci?
Sigur că da. Răspunsul cel mai simplu - cu greu. Nu prea te poți concentra, te dor toate și totuși deadline-urile se păstrează, trebuie să faci expedierile, clienților și furnizorilor trebuie să le răspunzi.Faci totul mai încet, iți permiți un alt ritm dar le faci până la urmă.
Știm că viața de antreprenoare și cea de familie este plină de suișuri și coborâșuri. Ce sfat ai da unei tinere antreprenor la început de drum?
Cel mai important lucru că antreprenor la început de drum este să iți setezi așteptările corect, în funcție de contextul în care te afli. Să ții cont de familie, de timpul pe care vrei să îl petreci cu copiii și să iți adaptezi indicatorii ținând cont de asta. Să fii conștienta de cât poți lucra în fiecare zi - 4 ore, 6 ore, 8-10 ore și să pornești de aici. Să nu iți setezi obiectivele că pentru un workload de 10-12 ore când tu poți lucra efectiv 6.Rezultatele în antreprenoriat vin din nivelul de energie pe care îl poți investi pe termen lung. E mai important să lucrezi dintr-o energie buna 6 ore pe zi timp de un an, decât 8-10 ore timp de 2 luni. Iar energia creste când reușești să te odihnești, să mănânci sănătos, să iți încarci sufletul când petreci timp cu familia.
Ce îți sugerează ție hashtagul #LunaRoz?
Luna de conștientizare a incidenței cancerului de sân.Mai multă empatie și conștientizare de sine.
Mai multe despre mine
Nu am o afacere adaugată