Am studiat design vestimentar la Universitatea de Arte “George Enescu” din Iași și multă vreme am trăit cu impresia (de altfel, larg împărtășită) că estetica poate-o arăta frumos la expoziții, dar nu ai cum să trăiești din ea, darămite să reușești.
Pandemia, însă, ne-a întors lumea pe dos și ne-a dat multora răgazul să ne regândim principiile și valorile. lar eu am descoperit cum pot să valorific migala și precizia pe care le-am deprins îmbunătățind procese într-o companie de IT, pentru a crea din nou și a prospera.
E interesant, că sunt multe lucruri pe care ne gândim că n-ai cum să le-mpaci, dar uneori tocmai cele mai simple soluții se dovedesc și cele mai fericite. Acesta e filonul foarte “pământean” pe care-l urmează Teluric.
Recuperez pielea unor haine vechi sau din bucăți “imperfecte” și-i dau o nouă viață în genți și accesorii pe care le decorez cu tipare fluide, prin turnarea de vopseluri acrilice. Astfel, materialul care altfel ar fi irosit ajunge să dăinuie util poate chiar generații și să devină artă pe care o porți – pe umăr, pe spate, la brâu – și care-ți înfrumusețează lumea
Povestește-ne cum ai luat decizia de a începe această afacere. A fost un plan bine conturat sau o reacție la o oportunitate?
Afacerea mea s-a născut în pandemie, ca o reacție a regenerării planetei. Când noi ne-am oprit, în acele luni de lockdown global, natura a înflorit și asta a fost, pentru mine, o dovadă clară a impactului pe care fiecare dintre noi îl avem asupra biologiei planetei. Și am început să caut alternative ecologice prin care să mă exprim și să creez un produs care să respecte conceptul de sustenabilitate și etică.Ce rol a jucat educația – formală sau informală – în pregătirea ta pentru a conduce o afacere?
Perioada de pandemie am petrecut-o executând produse și experimentând cu diverse tehnici. Nu mai lucrasem cu piele până anul trecut așa că a fost un proces de durată, în care am devorat orice material disponibil online despre prelucrarea pieii.Ulterior, am căutat diverși furnizori pentru necesarul de materiale: de la piele până la carabine, închizători de genți s.a.m.d și bineînțeles, marele experiment: execuția produselor. A durat undeva la două luni ca să realizez primele "prototipuri" de genți.
Inovezi prin idei ieșite din tipare? Ce exemple de astfel de abordări ai întâlnit sau folosit în activitatea ta?
Ador ideile neconvenționale și cred că asta se vede în primul rând prin catalogul de produse pe care îl ofer cât și publicului căruia mă adresez: femeia nonconformistă, colorată, cu o pasiune pentru fashion și pentru a ieși în evidență, care știe că vestimentația ei este o formă aparte de limbaj.O geantă rotundă nu este pentru oricine și mai ales, nu una care încapsulează galaxii întregi în designul lor.
O altă abordare pe care am ales-o pentru afacerea mea este să ofer cât mai mult femeii care cumpără un produs Teluric. Pentru că nu cumpără o simplă geantă. Cumpără un accesoriu care se adaptează de la o zi la alta nevoilor ei. Sistemul de curele detașabile permit genților să fie purtate ca geanta, rucsac, borsetă. Astfel, când investești într-o geantă Teluric, te poate însoți și într-o zi cu teniși și într-o zi cu pantofi cu toc și să simți că într-adevăr, a meritat investiția.
Cum ai reușit să-ți menții (sau să crești) productivitatea în perioada aceasta? Ai apelat la metode specifice sau tehnici noi?
Da, am avut momente în care m-am simțit copleșită, fiind la început în ale antreprenoriatului iar detaliile administrative a trebuit să le învăț din mers.Ce a fost esențial pentru mine a fost să îmi acord răbdare și blândețe. Dialogul interior a făcut toată diferența pentru a găsi soluții și pentru a deveni mai eficientă în procesul de producție, în loc să mă judec singură că nu știu să fac X sau Y.
Dacă la început, făceam o geantă în 5 zile, acum am redus procesul la maxim 2 zile și în luna Aprilie am reușit să realizez o colecție întreagă în 2 săptămâni.
Care sunt obiectivele tale pe termen mediu și lung? Ce urmează pentru tine și afacerea ta?
Proiectul spre care mă îndrept este o școală antreprenorială pentru artiști. Cum anume pot ajunge artiștii să își construiască un business de succes, să se mențină motivați și să își îmbine pasiunea cu sursa de venit.Pentru a realiza acest vis, am făcut primul pas prin a începe eu acest proces pentru ca ulterior, să îi pot susține pe alții în același parcurs.

